Det går runt, runt, runt..

..i huvudet och snart har jag fyrkantiga ögon av allt datoranvändandet den senaste tiden.
1:or och 5:or snurrar framför ögonen konstant, har kollat så många MH och MT protokoll så jag vet snart varken ut eller in.

Men nu har jag till 99% bestämt mej för att nästa hund blir en kelpie och att valp gärna får flytta till oss i sommar eller tidig höst. Nu ska jag bara hitta föräldradjur jag gillar också! Det är då märkligt att jag ska ha så otroligt höga krav alltid, det gör det så mycket jobbigare just nu!

Idag var det träning på Guldhunden igen. Just nu kämpar vi mest med bibehållen fokus och kontakt -vilket vi gjort väldigt länge nu tycker jag. Ser visserligen framsteg hela tiden men det tar tid! Men det måste jobbas med så vi kämpar på.
Platsliggningen börjar äntligen funka. Nu tränar vi visserligen mest med mer eller mindre kända hundar men samma sak där, det är ändå framsteg.

I helgen har Ebun fått göra det hon gillar allra mest -busa järnet med hundkompis i skogen! Grimm och Sami var och hälsade på för en skogstur. Alltid lika trevligt att prata hund med Angelica och alltid lika kul att se Ebun så lycklig som hon är när hon får springa av sig ordentligt!

Detta inlägg publicerades i Hem. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar